Radiator de apa

Rolul, importanta si intretinerea radiatorului de apa

Lasa-ti motorul in grija noastra!

0755 087 540

Radiatorul de apa

Radiator de apa

Radiatorul auto are un rol foarte important, indiferent daca este radiator Man TGA, radiator Daf XF, si asa mai departe. In timp ce masina este pornita, motorul functioneaza la temperaturi foarte inalte. In cazul in care radiatorul nu ar exista, motorul s-ar supraincalzi, lucru care ar duce la distrugerea sa totala. Acest lucru ar fi foarte costisitor pe termen lung. Motorul este „racorit” de catre ulei, ceea ce reduce din temperatura, dar acest lucru nu este de ajuns. Radiatorul este necesar pentru a raci complet motorul. Datorita radiatorului, motorul este racorit de un lichid de racire. Lichidul de racire preia caldura de la motor si o transfera spre radiator.

Problema este ca, componentele se pot strica in timp. Din momentul in care componentele se uzeaza, agentul de racire nu mai poate transfera caldura de la motor in modul in care ar trebui. Sunt diferite motive pentru care un radiator se poate strica, iar in cele ce urmeaza va voi prezenta cele mai obisnuite motive.

De ce se strica radiatorul?

  • Acumulare de rugina
  • Radiator ruginit

    Radiatorul poate rugini, din diferite motive, iar unul dintre aceste motive este chiar agentul de racire. Daca nu este schimbat la intervale regulate, acesta va deteriora componentele din interiorul radiatorului.Faptul interesant este ca agentul de racire are anumiti compusi care au chiar scopul de a preveni distrugerea componentelor interne, dar in timp acesti compusi isi pierd eficienta.

  • Distrugere Structurala
  • Radiator ruginit

    Coroziunea nu este singurul factor care poate distruge un radiator. Un alt factor care poate afecta radiatorul, este distrugerea structurala. Acest lucru se intampla de obicei cand radiatorul nu are destul antigel, iar temperatura de afara scade foarte mult. In acest caz, lichidul de racire poate ingheta, ceea ce poate rezulta in craparea radiatorului. Radiatorul mai poate crapa si in cazul unui impact fizic. Se poate intampla ca masina sa ruleze cu viteza mare pe drum cu pietris, iar radiatorul sa fie lovit de catre pietre. Posibilitatea ca acest lucru sa se intample e mica, dar totusi exista.

    De asemenea, radiatorul poate suferi pagube in cazul in care masina a fost implicata intr-un accident. Chiar daca radiatorul este intact, poate contine fisuri, care duc la scurgerea lichidului de racire.

    Cand trebuie reparat sau inlocuit radiatorul?

    In cazul in care radiatorul are scurgeri, acesta poate fi reparat, la un pret destul de redus. Mecanicul poate aplica cu usurinta un petec, care ar trebui sa rezolve problema. In cazul in care radiatorul a fost afectat de rugina, mai mult ca sigur acesta trebuie inlocuit. In cele mai multe cazuri, rugina cauzeaza pagube ireparabile. Distrugerea structurala e cam dificil de evitat, fiindca elementele care o cauzeaza nu pot fi controlate.

    Ingrijirea si mentenanta radiatorului

    Verificarea tehnica a radiatorului masinii depinde de mai multi factori. Componentele sistemului de racire al masinii sunt in mod normal etanse si necesita mentenanta periodica pentru o functionare optima. Lichidul de racire si concentratia antigelului sunt vitale pentru componentele acestui sistem si sunt factori ce trebuie avuti in vedere.

    Spalarea radiatorului este posibil sa nu fie obligatorie la modelele noi de masini (cel putin nu timp de cativa ani), insa modelele vechi au nevoie de spalare si curatare deoarece acumularile de rugina si alte resturi pot afecta functionarea optima a sistemului de racire. Reparatia va depinde de starea radiatorului. Prezenta de scurgeri si furtunuri fisurate trebuie reparate de un mecanic auto cat mai repede cu putinta.

    Cantitatea si concentratia potrivita a lichidului de racire sau antigelului din interiorul radiatorului sunt vitale pentru functionarea optima a motorului. Radiatorul este mai bine intretinut daca este spalat, deoarece este susceptibil la formarea de rugina si alte elemente daunatoare. Ai in vedere ca radiatorul este o componenta vitala pentru functionarea optima a motorului si pentru racirea acestuia. Se recomanda verificare anuala, insa este evident ca daca apar scurgeri sau rugina la nivelul radiatorului sau a altor componente ale sistemului de racire, acestea nu trebuie trecute cu vederea.

    Man, Daf, Iveco, Mercedes, Volvo, Renault, Scania, Raba, Saviem, Kamaz, Gaz, Kraz, Maz, Ural, MTZ, AMZ

    U 650, U 550, U 850, Avto – Belarus, Case-IH, David Brown, Deutz, Fendt, Fiat, Hanomag, Hurlimann, JCB, Kubota, Lamborghini, Landini, Manitou, Massey Ferguson, MB Trac, Mc Cormick, Merlo, New Holland, Renault / Claas, Same, Unimog, Valmet, Volvo, Zetor

    Komatsu, Caterpillar, O&K, JCB, Laverda, New Holland, John Deere, Case, Class, Masey Ferguson, Steyr, Deutz Fahr, Landini, Hanomag, Liebher

    Acura, Alfa Romeo, Alpina, Aro, Asia Motors, Aston Martin, Audi, Austin, Bentley, BMW, Bugatti, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Cobra, Corvette, Dacia,Daewoo, Daihatsu Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, GMC, Honda, Hummer, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, Maserati, Maybach, Mazda, Mercedes-Benz, MINI, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Piaggio, Pontiac, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab, Seat, Skoda, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Talbot, Tata, Toyota, Trabant, Triumph, Volvo, VW, Wartburg

    scroll up