Chiulasa

Rolul, importanta si intretinerea chiulasei

Lasa-ti motorul in grija noastra!

0755 087 540

Chiulasa

Chiulasa

Chiulasa reprezinta o piesa foarte importanta a motorului de aceea am acordat o preocupare permanenta in ceea ce priveste dotarea cu scule si instrumente de control pentru realizarea planeitatii, a masurarii jocului dintre supapa si ghiduri, a realizarii jocului la admisie si evacuare, a depistarii fisurilor, inlocuirilor de scaune, ghiduri, supape.

Operatiile standard constau in: spalare, diagnosticare, demontare, rectificare supape, rectificat scaune – cele trei unghiuri, pasuit cu pasta diamantata si inlocuiri de semeringuri.

Pentru chiulasele cu fisuri accentuate inlocuim ghidurile, scaunele, supapele sau daca prezinta fisuri se reconditioneaza cu sudura in argon, alezare si confectionarea de scaune noi.

Ce este chiuloasa?

Chiulasa este componenta motorului care se monteaza deasupra cilindrului cu scopul de a crea un spatiu inchis intre partea superioara a pistonului si peretii interiori ai cilindrului. Se confectioneza prin turnare din fonta aliata sau din aliaje de aluminiu. O chiulasa poate fi individuala, pe fiecare cilindru, comuna pentru toti cilindri sau grupata pentru mai multi cilindri. Chiulasa apare ca un capac al cilindrului avand o cavitate in partea inferioara, cavitate care impreuna cu pistonul aflat la punctul mort interior si peretii cilindrului formeaza camera de ardere. Forma chiulasei difera dupa tipul motorului.

Chiulasele comune pentru o linie de cilindri au practicat un locas pentru traductorul termometrului de apa si o cavitate pentru termostat. Cele pentru motoare cu aprindere prin scanteie au un locas pentru bujie, iar cele pentru motoare cu aprindere prin comprimare unul pentru injector. Chiulasa are de asemenea orificii pentru circuitul apei, orificii care coincid cu orificiile de circulatie ale apei din blocul motor pentru asigurarea racirii. In partea inferioara chiulasa este plana pentru etansarea perfecta la blocul motor prin intermediul unei garnituri. Montarea chiulasei pe blocul cilindrilor se face prin buloane sau prezoane care la randul lor sunt montate si stanse in ordine de la centru la exterior ca sa asigure coplanaritatea cu suprafata de contact a blocului cilindrilor.

Man, Daf, Iveco, Mercedes, Volvo, Renault, Scania, Raba, Saviem, Kamaz, Gaz, Kraz, Maz, Ural, MTZ, AMZ

U 650, U 550, U 850, Avto – Belarus, Case-IH, David Brown, Deutz, Fendt, Fiat, Hanomag, Hurlimann, JCB, Kubota, Lamborghini, Landini, Manitou, Massey Ferguson, MB Trac, Mc Cormick, Merlo, New Holland, Renault / Claas, Same, Unimog, Valmet, Volvo, Zetor

Komatsu, Caterpillar, O&K, JCB, Laverda, New Holland, John Deere, Case, Class, Masey Ferguson, Steyr, Deutz Fahr, Landini, Hanomag, Liebher

Acura, Alfa Romeo, Alpina, Aro, Asia Motors, Aston Martin, Audi, Austin, Bentley, BMW, Bugatti, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Cobra, Corvette, Dacia,Daewoo, Daihatsu Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, GMC, Honda, Hummer, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, Maserati, Maybach, Mazda, Mercedes-Benz, MINI, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Piaggio, Pontiac, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab, Seat, Skoda, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Talbot, Tata, Toyota, Trabant, Triumph, Volvo, VW, Wartburg

scroll up