Alternator

Rolul, importanta si intretinerea alternatorului

Lasa-ti motorul in grija noastra!

0755 087 540

Alternatorul

Alternator

Datorita dezvoltarii fara precedent a sistemelor electronice ale automobilelor moderne, consumul de energie electrica a acestor sisteme este semnificativ si in continua crestere. Sistemul de incarcare cu energie electrica al automobilului trebuie sa suporte acest consum si in acelasi timp sa incarce bateria de acumulatori.

Alternatorul este componenta principala a sistemului de generare si incarcare de curent electric al automobilului.

Alternatorul este o masina electrica de curent alternativ, trifazat. Acesta este antrenat de motorul termic, prin intermediul curelei de accesorii. In functie de sistemele electronice din dotarea unui automobilul, consumul de energie electrica maxim poate ajunge la valori de 1.7 – 2 kW. Alternatorul trebuie sa fie capabil sa produca acesta energie si in plus sa incarce bateria de acumulatori.

Cerintele ce se impun alternatorului sunt:

  • sa produca energia electrica necesara alimentarii tuturor consumatorilor electrici de la bordul automobilului;
  • sa produca energia electrica necesara incarcarii bateriei de acumulatori, indiferent de consumul de energie al sistemelor electrice a automobilului;
  • sa produca energia electrica necesara indiferent de turatia de functionare a motorului termic;
  • sa genereze o tensiune electrica constanta indiferent de regimul de functionare al motorului;
  • sa aiba un raport putere/masa cat mai mic;
  • sa fie fiabil, sa functioneze fara zgomot si sa reziste la contaminari;
  • sa nu necesite intretinere.
  • La pornirea motorului bateria de acumulatori alimenteaza atat consumatorii electrici ai automobilului cat si electromotorul (demarorul). Dupa ce motorul devine autonom, alternatorul preia functia de furnizor de energie electrica pentru consumatori, incarcand in acelasi timp si bateria de acumulatori.

    Majoritatea automobilelor moderne sunt echipate cu alternatoare cu rotor cu poli in forma de gheare. Rotorul produce un camp magnetic alternant care induce in statorul alternatorului un curent electric sinusoidal.

    Automobilele care au sistem inteligent de management al consumului energiei electrice controleaza curentul debitat de alternator in functie de punctul de functionare al motorului termic. Mai mult, bateria de acumulatori, speciala, alimenteaza consumatorii electrici si in momentul functionarii motorului. Avantajul consta in faptul ca alternatorul este controlat astfel incat sa produca curent electric in fazele de frana de motor si in punctele de functionare cele mai economice ale motorului termic. Rezultatul este un consum de putere mai mic al alternatorului si un randament global mai bun al motorului ce are ca impact scaderea consumului de combustibil.

    Alternator

    Din ce este format alternatorul

    1. carcasa (masa)
    2. stator
    3. rotor
    4. regulator de tensiune
    5. rulment
    6. inele colectoare
    7. punte redresoare cu diode
    8. ventilator posterior
    9. ventilator anterior
    10. rulment


    Diagnosticarea problemelor alternatorului poate fi un pic dificila, in anumite situatii, deoarece curentul intr-o masina vine din doua locuri, de la baterie si de la alternator. Bateria ofera o cantitate mare de tensiune necesara pentru a ajuta la randul sau pornirea motorului. Dupa aceea, alternatorul preia aceasta sarcina. Alternatorul este de fapt un generator care asigura o cantitate de energie electrica de nivel scazut. Este compus din un manunchi circular, multe fire de cupru si un magnet rotativ pentru a genera electricitate. Odata furnizata tensiunea pentru a porni masina se intampla cu ajutorul bateriei, alternatorul preia comanda si ofera electricitate la un nivel mai scazut necesar pentru a alimenta diferitele functii electrice ale autovehiculului, inclusiv luminile, radioul, scanteia, incarcarea bateriei, si multe altele.

    Man, Daf, Iveco, Mercedes, Volvo, Renault, Scania, Raba, Saviem, Kamaz, Gaz, Kraz, Maz, Ural, MTZ, AMZ

    U 650, U 550, U 850, Avto – Belarus, Case-IH, David Brown, Deutz, Fendt, Fiat, Hanomag, Hurlimann, JCB, Kubota, Lamborghini, Landini, Manitou, Massey Ferguson, MB Trac, Mc Cormick, Merlo, New Holland, Renault / Claas, Same, Unimog, Valmet, Volvo, Zetor

    Komatsu, Caterpillar, O&K, JCB, Laverda, New Holland, John Deere, Case, Class, Masey Ferguson, Steyr, Deutz Fahr, Landini, Hanomag, Liebher

    Acura, Alfa Romeo, Alpina, Aro, Asia Motors, Aston Martin, Audi, Austin, Bentley, BMW, Bugatti, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Cobra, Corvette, Dacia,Daewoo, Daihatsu Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, GMC, Honda, Hummer, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, Maserati, Maybach, Mazda, Mercedes-Benz, MINI, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Piaggio, Pontiac, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab, Seat, Skoda, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Talbot, Tata, Toyota, Trabant, Triumph, Volvo, VW, Wartburg

    scroll up