Bloc motor

Rolul, importanta si intretinerea blocului motor

Lasa-ti motorul in grija noastra!

0755 087 540

Blocul motor

Bloc motor

La blocul motor se pot depista urmatoarele defectiuni:

  • Verificarea deformarea sau corodarea suprafetei de asamblare a blocului cu chiulasa cu o rigla de control si cu ceasul comparator sau cu placa de control;
  • Verificarea fisurilor, crapaturilor sau sparturilor prin proba hidraulica pe stand special, la presiunea de 4 bari;
  • Deformatiile si coroziunile accentuate se rectifica pe masini de rectificat plan; se poate indeparta un strat de maximum 0.25 mm:
  • Fisurilor si sparturi a caror reparatie se poate realiza prin mai multe procedee cand fisurile nu depasesc lungimea de 15-20 cm:
  • - sudarea oxiacetilenica;
    - sudarea electrica (la rece);
    - acoperirea cu rasini epoxidice;
    - etansarea cu solutii usor fuzibile (pentru fisuri mici;
    - etansarea fisurilor mici de suprafata, cu solutii metalice speciale;
    - metalizarea cu zinc topit (pulverizat cu aer la 6 bari);
    - sparturile se pot suda oxiacetilenic sau electric; se pot repara si prin peticire.

    Dupa reparare, se face din nou proba hidraulica, pe stand, la presiunea de 4 bari.

  • Uzura gaurilor filetate pentru prezoane sau suruburi se inlatura prin refiletare la cota de reparatie sau montarea de bucse speciale.
  • Prezoanele rupte in bloc se extrag prin diverse metode: defiletare cu ajutorul unor dornuri conice sau zimtate, extractoare, etc.
  • Locasurile cuzinetilor pentru lagarele paliere uzate sau deformate se remediaza prin alezare la treapta de reparatie, pe masina de alezat orizontala. Cand uzurile sunt prea mari locasurile lagarelor se incarca prin sudare electrica, se monteaza capace noi si se alezeaza la cota nominala.
  • Lagarele arborelui cu came, prin uzare , vor avea o conicitate si ovalitate fata de fusurile arborelui. Remedierea consta in demontarea si montarea altora corespunzatoare cotei de reparatie.
  • Locasurile tachetilor care se uzeaza se alezeaza la cota de reparatie sau se preseaza bucse, iar alezarea se face la cota nominala. La cele amovibile procedeul este asemanator.
  • Remedierea cilindrilor consta in alezarea si hoinuirea acestora. Camasile de cilindru se dezincrusteaza in solutii alcaline la temperatura de 80 grade C , dupa ce , se curata, in prealabil, de calamina.
  • Blocul motor cu cilindrii nedemontabili se fixeaza direct sau pe masa masinii de alezat, iar camasile de cilindru cu ajutorul unor dispozitive. Masina de alezat este verticala si poate lucra cu unul sau doua cutite.
  • Blocurile motor cu cilindrii nedemontabili se pot camasui si realeza la cota nominala. Cilindrii sunt alezati la 2-3 sau chiar sase cote de reparatie.
  • Ce este blocul motor?

    Blocul motor este sistemul de rezistenta a motorului si are rolul de schelet pe care se sustin celelalte componente. El este fixat rigid pe cadrul masinii.

    Acesta are doua parti:

  • Blocul cilindrilor, partea superioara
  • Carter, partea inferioara
  • Blocul motor poate fi piesa monobloc sau componenta demontabila a motorului fiind turnat din fonta cenusie, fonta aliata sau aliaj de aluminiu. Din turnare sunt lasate locasuri pentru diferite piese care se asambleaza ulterior. De la iesirea din turnare blocul motor este prelucrat interior si exterior conform pieselor ce i se ataseaza. Astfel sunt practicate locasurile ce sustin arborele cotit, dupa felul constructiei motorului si arborele cu came in stransa exactitate, fata de locasurile prevazute pentru acelasi scop in carter pentru a fi coaxiale. In aceste locasuri sunt lagarele care au rolul de sustinere fie pentru arborele cotit sau cu came, fie pentru sustinerea bielei. De asemenea blocul cilindrilor are locasuri pentru cilindri si pentru piese de fixare rigida pe cadrul automobilului. La unele motoare blocul motor este turnat in corp comun cu partea superioara a carterului si se numeste bloc-carter.

    La partea superioara a blocului se monteaza chiulasa, iar la partea inferioara se asambleaza carterul. Blocul motor, in anumite cazuri, poate contine din turnare si lagarele. Din turnare se realizeaza si camerele de racire cu apa in corpul superior al blocului motor. In cazul racirii cu aer a motorului, blocul motor este executat din turnare cu aripioare de racire care maresc suprafata de radiere a caldurii in mediul inconjurator.

    Man, Daf, Iveco, Mercedes, Volvo, Renault, Scania, Raba, Saviem, Kamaz, Gaz, Kraz, Maz, Ural, MTZ, AMZ

    U 650, U 550, U 850, Avto – Belarus, Case-IH, David Brown, Deutz, Fendt, Fiat, Hanomag, Hurlimann, JCB, Kubota, Lamborghini, Landini, Manitou, Massey Ferguson, MB Trac, Mc Cormick, Merlo, New Holland, Renault / Claas, Same, Unimog, Valmet, Volvo, Zetor

    Komatsu, Caterpillar, O&K, JCB, Laverda, New Holland, John Deere, Case, Class, Masey Ferguson, Steyr, Deutz Fahr, Landini, Hanomag, Liebher

    Acura, Alfa Romeo, Alpina, Aro, Asia Motors, Aston Martin, Audi, Austin, Bentley, BMW, Bugatti, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Cobra, Corvette, Dacia,Daewoo, Daihatsu Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, GMC, Honda, Hummer, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, Maserati, Maybach, Mazda, Mercedes-Benz, MINI, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Piaggio, Pontiac, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab, Seat, Skoda, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Talbot, Tata, Toyota, Trabant, Triumph, Volvo, VW, Wartburg

    scroll up