Man, Daf, Iveco, Mercedes, Volvo, Renault, Scania, Raba, Saviem, Kamaz, Gaz, Kraz, Maz, Ural, MTZ, AMZ
Blocul motor
La blocul motor se pot depista urmatoarele defectiuni:
- sudarea electrica (la rece);
- acoperirea cu rasini epoxidice;
- etansarea cu solutii usor fuzibile (pentru fisuri mici;
- etansarea fisurilor mici de suprafata, cu solutii metalice speciale;
- metalizarea cu zinc topit (pulverizat cu aer la 6 bari);
- sparturile se pot suda oxiacetilenic sau electric; se pot repara si prin peticire.
Dupa reparare, se face din nou proba hidraulica, pe stand, la presiunea de 4 bari.
Ce este blocul motor?
Blocul motor este sistemul de rezistenta a motorului si are rolul de schelet pe care se sustin celelalte componente. El este fixat rigid pe cadrul masinii.
Acesta are doua parti:
Blocul motor poate fi piesa monobloc sau componenta demontabila a motorului fiind turnat din fonta cenusie, fonta aliata sau aliaj de aluminiu. Din turnare sunt lasate locasuri pentru diferite piese care se asambleaza ulterior. De la iesirea din turnare blocul motor este prelucrat interior si exterior conform pieselor ce i se ataseaza. Astfel sunt practicate locasurile ce sustin arborele cotit, dupa felul constructiei motorului si arborele cu came in stransa exactitate, fata de locasurile prevazute pentru acelasi scop in carter pentru a fi coaxiale. In aceste locasuri sunt lagarele care au rolul de sustinere fie pentru arborele cotit sau cu came, fie pentru sustinerea bielei. De asemenea blocul cilindrilor are locasuri pentru cilindri si pentru piese de fixare rigida pe cadrul automobilului. La unele motoare blocul motor este turnat in corp comun cu partea superioara a carterului si se numeste bloc-carter.
La partea superioara a blocului se monteaza chiulasa, iar la partea inferioara se asambleaza carterul. Blocul motor, in anumite cazuri, poate contine din turnare si lagarele. Din turnare se realizeaza si camerele de racire cu apa in corpul superior al blocului motor. In cazul racirii cu aer a motorului, blocul motor este executat din turnare cu aripioare de racire care maresc suprafata de radiere a caldurii in mediul inconjurator.
U 650, U 550, U 850, Avto – Belarus, Case-IH, David Brown, Deutz, Fendt, Fiat, Hanomag, Hurlimann, JCB, Kubota, Lamborghini, Landini, Manitou, Massey Ferguson, MB Trac, Mc Cormick, Merlo, New Holland, Renault / Claas, Same, Unimog, Valmet, Volvo, Zetor
Komatsu, Caterpillar, O&K, JCB, Laverda, New Holland, John Deere, Case, Class, Masey Ferguson, Steyr, Deutz Fahr, Landini, Hanomag, Liebher
Acura, Alfa Romeo, Alpina, Aro, Asia Motors, Aston Martin, Audi, Austin, Bentley, BMW, Bugatti, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Cobra, Corvette, Dacia,Daewoo, Daihatsu Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, GMC, Honda, Hummer, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, Maserati, Maybach, Mazda, Mercedes-Benz, MINI, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Piaggio, Pontiac, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab, Seat, Skoda, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Talbot, Tata, Toyota, Trabant, Triumph, Volvo, VW, Wartburg