Electromotor - Demaror

Rolul, importanta si intretinerea electromotorului

Lasa-ti motorul in grija noastra!

0755 087 540

Electromotorul - Demarorul

Electromotor - Demaror

Unui din dezavantajele motorului termic este imposibilitatea pornirii fara un sistem extern auxiliar. Un motor termic, pentru a fi pornit şi a funcţiona in mod autonom, trebuie sa indeplineasca anumite condiţii:

  • sa realizeze amestecul aer-combustibil;
  • sa realizeze o cursa de comprimare;
  • sa realizeze aprinderea (la motoarele pe benzina);
  • turaţia minima a motorului sa fie in jur de 100 rot/min.
  • Pentru a putea obţine turaţia minima de pornire este necesara utilizarea unui motor electric auxiliar care sa antreneze motorul termic. Acest motor se numeşte demaror sau electromotor.

    Sistemul complet de pornire al unui motor termic este compus din: motor electric de curent continuu alimentat de la bateria de acumulatori, angrenaj cu roţi dinţate, modul electronic de control şi cablaj. Utilizarea termenului de electromotor se datoreaza faptului ca demarorul (en: starter) este de fapt un motor electric de curent continuu.

    Electromotor - Demaror

    Puterea consumata de demaror pentru pornirea motorului termic depinde in primul rand de temperatura exterioara. Cu cat temperatura este mai scazuta cu atat turaţia şi cuplul de pornire trebuie sa fie mai mari. Vascozitatea uleiului de lubrifiere şi temperatura scazuta a aerului admis fac pornirea la rece mai dificila. Din acest motiv, pe perioadele cu vreme rece, fara o baterie de acumulatori in stare buna, pornirea este anevoioasa sau chiar imposibila.

    Un demaror este compus in principal dintr-un motor electric de curent continuu şi un sistem de cuplare. Pentru pornirea motorului, demarorul se cupleaza cu roata dinţata poziţionata pe volanta motorului prin intermediul unui pinion. Angrenarea dintre pinionului demarorului şi coroana dinţata a volantei nu este permanenta ci are loc doar in momentul pornirii.

    Demarorul nu trebuie acţionat timp indelungat. De obicei, in cazul in care bateria este slab incarcata, pornirea este greoaie iar demarorul acţionat un timp indelungat. Acest procedeu nu este benefic deoarece duce la uzura prematura a pinionului de angrenare şi a periilor in contact cu colectorul. Pentru o funcţionare optima a sistemului de pornire bateria de acumulatori trebuie sa fie incarcata iar contactele dintre conectorii demarorului şi baterie (datorita curentului mare consumat) sa fie curate, fara impuritaţi şi pe toata suprafaţa disponibila.

    Man, Daf, Iveco, Mercedes, Volvo, Renault, Scania, Raba, Saviem, Kamaz, Gaz, Kraz, Maz, Ural, MTZ, AMZ

    U 650, U 550, U 850, Avto – Belarus, Case-IH, David Brown, Deutz, Fendt, Fiat, Hanomag, Hurlimann, JCB, Kubota, Lamborghini, Landini, Manitou, Massey Ferguson, MB Trac, Mc Cormick, Merlo, New Holland, Renault / Claas, Same, Unimog, Valmet, Volvo, Zetor

    Komatsu, Caterpillar, O&K, JCB, Laverda, New Holland, John Deere, Case, Class, Masey Ferguson, Steyr, Deutz Fahr, Landini, Hanomag, Liebher

    Acura, Alfa Romeo, Alpina, Aro, Asia Motors, Aston Martin, Audi, Austin, Bentley, BMW, Bugatti, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Cobra, Corvette, Dacia,Daewoo, Daihatsu Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, GMC, Honda, Hummer, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, Maserati, Maybach, Mazda, Mercedes-Benz, MINI, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Piaggio, Pontiac, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab, Seat, Skoda, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Talbot, Tata, Toyota, Trabant, Triumph, Volvo, VW, Wartburg

    scroll up